tisdag 24 september 2013

Vad ska ni göra i jul?

En sak av många som är fantastisk med att bo i Tokyo är de någorlunda korta avstånden till alla exotiska resmål som man tidigare bara drömt om. 
Till Hawaii tar det ungefär 6,5 timme och till Australien och Bangkok likaså. Indonesien är närmre och sedan får vi inte glömma Okinawa, japanernas egna Mallorca, söderhavsön där temperaturen aldrig går under 20 grader. 
Palau och Polynesien ligger också ganska nära, 7 timmar tar det att flyga dit.




Vi åker inte hem till Sverige under jul och nyår utan vi ska åka till Thailand i 14 dagar. Vi ska resa runt lite i södra Thailand och träffa kompisar från Sverige och sedan ska vi avsluta med att fira nyår med min kusin och hans familj som bor en timmes bilfärd utanför Bangkok.

Det känns riktigt skönt att slippa julstressen i år och barnen är införstådda med att det blir vars en julklapp. Inget mer. Så, i stället för att äta julbord tills jag baxnar och frysa häcken av mig hemma i Sverige tänker jag ligga under en palm på en sandstrand och dricka en paraplydrink på julafton. 
Ganska nice va?

2 kommentarer:

  1. Supernice. Jag har bara firat julafton hemma men nyår borta. det var 60 graders skillnad, från -27 i Örebro till +33 i Guadeloupe. Bra val med värmen och du lika gärna äta en massa och dricka nubbe och dansa runt en palm istället.

    SvaraRadera
  2. Har hört att det finns fina skidbackar i Japan, om du nu skulle sakna snön.
    Kram Carina Nyhagen

    SvaraRadera