söndag 1 december 2013

Det rullar på...

De rullar på. Dagarna här i Japan. 

Underbara dagar och jag är mer balanserad och känner mig inte stressad som jag gjorde hemma i Sverige. Jag har tid för min familj, mitt hem och mig själv. Saker som jag planerat att göra blir gjorda och den där stressiga känslan i magen över att hinna med allt som ska göras hemma och samtidigt sköta ett arbete är borta. Kvar finns bara ett välbefinnande och ett lugn.
Jag önskar att alla fick uppleva den känslan. Inte bara ibland utan allt som oftast. 
Jag tycker att mitt liv är lyxigt. Jag har hur mycket tid som helst till att träna och gör det också nu.
Lämnar barnen på morgonen och går sedan och tränar. Är inte det lyx om något?


Idag har jag också packat den där väskan som man bör ha om man bor i Japan. Jordbävningsväskan. Den står i garderoben i hallen och är lätt att ta med sig om man måste fly fort. Vatten, filtar, ombyten, ficklampa och småmynt. Den saknar en visselpipa så det måste jag köpa.


Annars har jag det mesta just nu. Förutom en visselpipa. Hur mår du idag? Kram/S

3 kommentarer:

  1. Ojdå, jordbävningsväskan. Hoppas den står kvar tills ni åker hem.
    Jag hoppas på digital jordbävning idag, då vi ska lansera jobbets Facebook-sida! Kram-kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yepp. Den som alla bör ha..:) Hoppas att allt är bra med er och att vi ses snart? Kram!

      Radera
  2. Hej! Jag vill bara säga att din blogg är jätterolig att följa! Keep it up!! /Linda

    SvaraRadera