onsdag 29 januari 2014

Fantastiska Tokyo- Shibuya!


I dag har jag varit på rundtur med Swea i Shibuya.

Shibuya är en av 23 stadsdelar (wards) i Tokyo. Shibuya är ca 15 kvadratkm och där bor nästan 210.000 invånare...

Världens mest trafikerade övergångsställe hittar man här. Så många som 10.000 personer korsar gatan varje gång det blir grön ljus...

Kärlekshotell där man kan hyra rum per time, barer där högst 10 personer får plats åt gången och massor av affärer, restauranger och höga hus har jag sett i dag. 


Fantastiskt roligt men samtidigt oerhört jobbig med alla intryck och alla människor.



Bargatan till vänster med de pyttesmå barerna. Varje dörr är ingång till en bar.


Utsikten från 17:e våningen i ett av husen i Shibuya.
Sa jag att jag är höjdrädd förresten?...:)

Det var en jättetrevlig dag och vad många underbara svenskor det finns i Tokyo! 
Tack alla Sweor som var med i dag- jag är glad att ni finns!
Kram! Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar