tisdag 3 september 2013

Om Ikea, granatäpplen och tunnelbana...

Klockan 8:30 begav vi oss till Ikea, Kristina och jag (Kristina är också från Sverige och har barn på samma skola som mina) via tunnelbanan.
Hon ledde, jag följde.
På vägen hittade vi detta trädet...Vi funderar på att plocka några i morgon, trädet står på en ödetomt (hur är det möjligt att ödetomter finns i en trångbodd stad med 35 miljoner invånare)
Ser ni vad det är?

















Jupp. Granatäpplen.

Det tog ungefär 50 minuter till Ikea, det finns visst tre stycken i Tokyoområdet. På den första sträckan vad det packat med människor- det var mitt i morgonens rusningstrafik.
Vid nästa byte såg det ut såhär.

















Och såhär...

















Han sov tungt. Snarkade ganska högt.

Vi pratade alldeles för mycket så vi missade att hoppa av.
Det var bara att vända om igen- men väl framme kändes det som hemma.
IKEA baby!

















Och i det närmaste folktomt. Jodå.
Tänk, jag handlade massor. På fredag kommer sakerna hem och det kostade 300 kr att få det hemkört. Förutom mina parasollträd. De fick jag ta i Dramaten hela vägen hem. 
Korkat nu i efterhand men korkade saker har ju aldrig stoppat mig förut.

















Ett av träden var insvept i tidningspapper. Det andra fick spela fritt. Bland annat på mina medpassagerare på vägen hem. 
Nu är jag helt slut, har fixat kvällsmat och matlådor till barnen inför morgondagen. Den lilla sysslan återkommer jag till. I ett annat inlägg.
Mata ne/ S
Utsikten från vår balle. Just nu.

1 kommentar:

  1. Hej Sara! Jättekul att läsa om din vardag i Tokyo! Ha det fint ! Kram Alexandra

    SvaraRadera