söndag 1 september 2013

Restaurang och strand och sånt.

I går kväll var vi ute och åt med en av Tobias kollegor och hans familj. Vi hade jättetrevligt! Lika trevlig var det att Det var en massa japaner som hade någon slags firmafest ett par bord längre bort. Huga vad fulla de blir ! Och som de låter när de är fulla! 
Vi blev bästisar trots att deras engelska var mer eller mindre obefintlig. Kampai! (skål på japanska)












Elvis was also in the house..


















Idag hade vi bestämt att vi skulle åka till stranden. Det tar ca en timme med tåg och vi gick upp 7:00 i morse. Nej, vi var inte jätte pigga och ja, vi hade lite huvudvärk.
Vi åkte till stranden med en av Emilias klasskompisar och hennes familj.
Vi fick gå en kvart från tåget innan vi såg vattnet...

















Den var verkligen jättefin! Konstigt att en hel del japaner uppskattar att sola och bada medan många andra skyler sig helt från solen...

















Och så fick man inte vara tatuerad. På stranden då. 


































Tyvärr fick denna sköna dag (30 grader i vattnet och 38 grader i skuggan) ett trist slut. Emilia brände sig på en manet så vi fick åka hem efter ett par timmar. Hon mår dock bra nu.

Jag vill även berätta att jag har fått Pokemons på mitt apelsinträd. Larv-Pokemons. Jag har satt in alla resurser för att bekämpa dem. Vi får se vem som vinner.

1 kommentar:

  1. Stackars lilla E. Och jag tror du vinner :-)
    Kram U

    SvaraRadera