lördag 7 september 2013

En helt vanlig lördag men ändå ovanlig

En helt vanlig lördag men ovanlig för att vi är här. I Tokyo.
Dagen började med Pokemonjakt. På apelsinträdet. Sen blev det lite solning på terrassen.
Efteråt gick vi ner för backen och köpte nya skor till den lilla slarvan. Väskan har fortfarande inte kommit tillbaka fast alla säger att den kommer att göra det. Vi får väl se.
Nu är Tobias och barnen och hämtar pizza. Jodå. Det finns pizza här med. Med konstiga saker på. Teriyakisås, majonnäs och svampar som växer i bukett för att nämna några. 
Vi valde en vanlig Margarita. Givetvis med Thai-basilika på. Man måste ju konstra till det.
I morgon åker Tobias till San Mateo i Californien och kommer hem nästa lördag så barnen och jag är ensamma hela veckan. Det rullar liksom på. Som hemma i Sverige. Fast ändå inte. 
Vi är ju i Tokyo.
Fångad mitt i jakten av Tobias.
Bakom mitt älskade apelsinträd. 
Jag ska försvara det med mitt liv.
Ha en underbar helg!

1 kommentar: