tisdag 3 september 2013

När det plötsligt slår en.

Och så slog det mig. Det sköljde över mig som en våg av kallt havsvatten, ni vet som det där första doppet på sommaren när vattnet är 16-17 grader, och det är så isande kallt att det ilar i hela kroppen och alla hår ställer sig rakt upp och du vill bara skrika rakt ut. Rysligt men samtidigt på något konstigt sätt riktigt skönt och väldigt uppiggande. Efteråt.
Det slog mig. Att vi har flyttat. Till andra sidan jordklotet. Vi är inte bara här på en semester i några veckor utan vi bor här. I Pokemon-landet...

Vad hände då? Varför blev det så uppenbart i dag?
Jo, vår flygfrakt kom i dag. 120 härliga kilon. Handdukar, stekpannor, kläder och vår våg. Just det med vågen återkommer jag till senare, i ett annat inlägg.
Nu finns många av våra saker från huset i Höllviken här.
I en lägenhet mitt inne i Tokyo.
Det var då det blev så tydligt. Att vi bor i Tokyo. Så är det.






















Dagens lunch. Sushi såklart.
Sayonara/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar