lördag 14 september 2013

En härlig lördag!

I dag har det varit varmt som vanligt...85% luftfuktighet och 34 grader i skuggan ger närmre 40 grader i "reel feel".
Vi åkte monorail-tåg till Odaiba eftersom vi hört att där fanns ett ställe där man kunde klappa katter mot betalning...Only in Japan...












































Kattklapparstället låg i ett jättestort köpcentra- dit kommer jag definitivt att åka igen!
Man fick betala 500 yen, vilket är ungefär 35 kronor för att sitta i ett rum med 6-7 katter som var runt 15 veckor gamla. Man fick inte bära eller lyfta dem men det gick bra att gosa och leka med dem. Åh liksom, äntligen lite bot för kattabstinensen. De verkade må bra och var pigga och glada. Utom de som sov, såklart.





















































Efteråt gick vi ut. Hela centrat låg precis vid Tokyo Bay så utsikten var verkligen magisk!





















Vi köpte med oss lösgodis hem. Lego någon?





















Jag gjorde också ett riktigt skofynd. Nya Nike-joggisar för 3500 yen, ungefär 300 kronor.

Nu ska jag äta lego och gå runt i mina nya skor.
Kram för i dag!

4 kommentarer:

  1. Helt tokigt, men jag hade lätt också åkt dit och klappat!

    SvaraRadera
  2. Galet land, galna ställen - passar dig som handen i handsken darling!
    /Shirley Ingor-Fingor

    SvaraRadera
  3. Nu ser ju bilderna helt annorlunda ut efter irl!

    SvaraRadera
  4. Haha, snygga skor förresten, synd att de bara fanns i barnstorlekar!!

    SvaraRadera