lördag 7 september 2013

OS 2020 i Tokyo

Då blev det Tokyo som fick arrangera OS 2020. Det är säkert många som jublar åt beslutet men jag fasar för de aktivas skull! Om man har varit i Tokyo i augusti månad så vet man vad jag tänker på. Värmen. Den fuktiga, kvävande, klistriga, brinnande hettan som bara en AC kan lugna ner. Är inte ett sommar OS mestadels utomhus? Oj oj oj... Det kommer att krävas en massinsats för att ta hand om alla som kommer att kollapsa. Inte bara aktiva men även åskådare. Inte sällan klättrar temperaturen upp emot 37-38 grader i skuggan under augusti och bara att ta sig från hemmet till tunnelbanan kräver en heroisk insats. Vad säger man då om att genomföra exempelvis ett maraton i den värmen? Nä, själv tänker jag oavsett var jag bor 2020, vara en passiv åskådare. Inomhus. Inte för att det någonsin varit aktuellt för mig att genomföra ett maraton. Men ett grattis är kanske på plats ändå? Grattis Tokyo- ni kommer att anordna ett fantastiskt OS- och så hoppas vi att augusti 2020 blir osedvanlig kall och sval!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar