söndag 15 september 2013

I antropomorfismens land.

När jag var liten klädde jag min katt i dockkläder. Gärna med en blöja under. Eller lindade hennes ben med toapapper. När vi lekte sjukhusleken. När jag blev äldre och hade egen häst var det inte lika extremt men en rosa grimma med ludd på eller rosa benlindor var alltid en källa till glädje. För mig alltså. Vad djuren tyckte om det vet jag inte. Men antagligen tyckte de inte.
 Jag har aldrig utgett mig för att vara någon Dr. Doolittle.
I landet där det finns fler husdjur än invånare (och då pratar vi om över 127 miljoner) har man tagit antropomorfismen till oanade höjder.

När det regnar kan man se hundar med både gummistövlar och regnkläder. Ofta har man två eller fler hundar och då har de matchande tröjor med bling på. Även om det är sådär en 37 grader i skuggan. Man bär man runt på dem eller så har man speciella husdjursvagnar där de åker. Vad hände med "let´s go for a walk"?

































I går hamnade vi i den mest extrema djuraffären hittills- värre än H&M fast för hundar och katter. Herregud liksom.






































Allt ovan är till hundar och katter. Jag har fler bilder men ni fattar konceptet va?
Det känns som att rosa grimma och benlindor var ganska harmlöst i sammanhanget.

2 kommentarer:

  1. Den affären skulle jag och Milan besökt ju :) Hoppas allt är bra med er alla! STOR KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha! Vi tänkte faktiskt på er när vi var där..:) Allt är bra, tack! Kram och hälsa!

      Radera