måndag 16 september 2013

Om att välja.

Hela livet handlar om att välja. 
Om att välja partner, att välja hus, om man ska skaffa barn (vissa kan inte välja detta, det vet jag men vi har haft turen att kunna välja) och vad man vill arbeta med.
Ett lättare val är att välja vad man ska ta på sig på morgonen. Banalt, men likväl ett val.

I december 2012 gjorde Tobias och jag ett val. Vi valde att flytta till Japan. Vi valde att lämna vårt hus, våra vänner och att dra upp våra döttrar från deras tillvaro. Vi valde att lämna vårt liv i Sverige. Jag valde även att lämna mitt arbete. Inga lätta val.

Det blir alltid följder av alla val. En följd för mig är att jag i dag, måndagen den 16 september, sitter i Tokyo medan 10 av världens finaste tjejer åker till till Palma de Mallorca för att ha en underbar vecka tillsammans. En resa som jag ordnat och skulle varit med på. Just i dag är det inte roligt att ha gjort det valet som jag har gjort och jag skulle gladeligen satt mig på ett flyg just nu till Palma för att få vara med på detta underbara. 

Men, så är det med val. Man väljer. Och jag har valt att stanna i Tokyo med mina barn och min man. 
Vem har sagt att det är lätt att välja?

3 kommentarer:

  1. Sötnos. Vi kommer sakna dig massor!! Vi kommer även dricka din ranson sangria ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Sara, din ranson var dessvärre inte så stor för de drack nog bara en kanna;-)
    Vi saknade dig mycket.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sötnosar! Det var ju ynkligt värre, en kanna? Jag saknar er också! Massor! <3

      Radera