onsdag 23 oktober 2013

Pysselverkstad...

I dag är det grått och trist. Det sägs att det är en ny Tyfon på väg in på fredag. Det verkar stämma för på lördag ska det bli strålande solsken och varmt igen.

Jag har gjort trista saker idag. Sånt som måste göras men som jag hatar. 
Bäddat rent i alla sängar, tvättat fyra maskiner tvätt och strukit en massa kläder. 
Jag önskar att jag hade förstått mig på ugns-eländet så jag hade kunnat baka men, tyvärr. 

Nu har vi pysselverkstad i köket, farmor och Filippa spelar Alfapet och farfar och Emilia bygger trämodeller. 





















Jag tittar på och äter kaka och dricker kaffe. Om en stund ska jag ut och springa och då är kaka bra.
Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Men det måste väl gå och få en insruktionsbok på engelska iaf eller? T är ju en hejjare på japanska ;)

    SvaraRadera