onsdag 16 oktober 2013

Att vakna upp till en vacker dag

Lugnet efter stormen. En fantastisk morgon och jag är glad att jag lever. Just här. Just nu.

Men, det finns någon annan i min familj som nog önskade att gårdagen kunde raderas och att morgonen aldrig infann sig. 
Jag vaknade 04:40 och det var tomt bredvid mig i sängen. Konstigt. Tokyo kan göra det med en. Få en att stanna ute för länge och dricka för mycket alkohol. Den här staden skojar man inte om...:-)


Farmor och farfar sover fortfarande och den som var kung i baren i går är på väg till jobbet. Barnen är i skolan och jag funderar på vad jag ska hitta på i dag. En löprunda ligger nära tillhands. Vi får se. 

Just nu njuter jag av stunden på balkongen och konstaterar att det snart är dags att skörda våra clementiner. Ha en fin dag alla!


6 kommentarer:

  1. Ser mumsiga ut! :-)

    Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det...:-) De är fina i alla fall...

      Radera
  2. Ser likadant ut genom fönstret när jag tittar ut i höstrusket hemma ;-)
    Spara ett par citroner till vår GT när vi kommer,
    Kram Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. I will...Tror dock att de har möglat tills ni kommer...När kommer ni?!!!

      Radera
  3. Vilken tur att svärisarna han komma innan stormen :)

    SvaraRadera