onsdag 23 oktober 2013

Jag tror på ödet.

Jag tror på ödet. Oftast. Jag tror att saker händer av en mening även om det är svårt att se meningen med död och elände. Jag tror att jag vet vad mitt öde är. Vad jag är menad att göra.
Det är inte särskilt glamouröst eller för den sakens skull speciellt roligt men som sagt, det är mitt öde. Hur kan det vara något annat?

Mitt öde är att sortera, vika och tvätta smutstvätt. Det måste det vara. 
Varför är det annars så att jag gör det nästan varje dag? Så. Mitt öde är att vara tvätterska. 

Vad är ditt öde?


2 kommentarer:

  1. Måste vara att vakna och ta vara på varje dag och inte gå o lägga mig förrän det finns något litet guldkorn att plocka med sig just med den dagen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter underbart! vem tvättar hos er då?...;-)

      Radera