måndag 21 oktober 2013

Kläder och annat kul...:)

Så. Ni som känner mig lite sådär lagom väl vet att jag gillar kläder. 
Eller, den rätta benämningen är kanske att jag är besatt. Jo. Så är det. Det har jag alltid varit. Inte bara i kläder utan även i skor, väskor och allt som man kan ha på sig, hänga på sig eller stoppa fötterna eller händerna i.
De senaste två månaderna har varit svåra för mig. Mycket svåra. 
Att handla kläder i Tokyo är ett problem om man inte har storlek 32 och ett midjemått på sådär 50-60 cm. Det hade jag någon gång på högstadiet. 
Skor däremot. Det går bra. Jag har storlek 37 och det är XL i skor här. XL liksom. Hur normalt är det? Om jag inte minns fel så är storlek 37 i skor något som hamnar på den nedre skalan av skostorlekar för vuxna i Sverige.
Här i Tokyo är jag alltså en XL i skor och kanske en XXXL i kläder?

Jag har köpt nya stövlar. Vill ni se dem?

Jag är överlycklig eftersom jag har letat efter röda stövlar sedan jag vet inte när. 
Att vissa anser att det är den färgen på stövlar som man har när man arbetar med något mindre exklusivt utmed gatan i väntan på att bli upplockad av män bryr jag mig inte om. 
Rött it is. 
And I am in love. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar