onsdag 6 november 2013

Kappabashi-dori

I dag har jag ätit bläckfisk med sugpropparna kvar. De lossnade och flög runt inne i munnen när man tuggande. Blä. 
Det åt jag i Kappabashi där jag var med Swea i dag på en lite tour.























Kappabashi är en gata i Tokyo som helt domineras av butiker som har restauranger som målgrupp och de säljer knivar, köksredskap, maskiner och porslin. 



Jag ska definitivt hit igen men då ska jag ta med mig dramaten så jag kan shoppa loss ordentligt...:)










Man säljer även den där platsmaten som ligger i alla restaurangers skyltfönster...


















Vi avslutade med att äta lunch på en jättemysig restaurang. 
Det var där jag fick den där bläckfisken med sugpropparna på. 
Jag tuggade, tuggade och tuggade...Och tuggade lite till...














För övrigt var maten jättegod.
Kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Kul med knivgatan. Saknar den goda maten!

    SvaraRadera
  2. Den där knivgatan skulle Hansi kunna offra sin högra hand för. Han och matlagning =). Kram till dig Sara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag att ni snarast ska komma hit så vi kan åka till Kappabashi! Ta men en tom resväska...:) Kram på er!

      Radera