onsdag 13 november 2013

Kallt in i märgen...

Temperaturen har sjunkit de senaste dagarna. 
I dag har det bara varit 12 grader, och jag fryser som en hund, oavsett om jag är ute eller inomhus. 
Här har man nämligen inte tre-glasfönster på husen utan en-glas. Huhm...
Varför? Antagligen för att det är billigt.


Det håller varken värmen ute eller kylan. 
Jag kan bara tänka mig hur kallt det kommer att vara i januari...Vårt ena badrum är helkaklat på både golv och väggar med marmor (80-tals lyx ni vet) och det var så kallt i morse när jag gick in där så det kändes som att stiga in i en frys.
Jag vet inte hur jag ska få upp värmen. Jag funderar allvarligt på att köpa en one-piece med fleecefoder. Undrar om Odd Molly funderar på att designa någon sådan? Då slår jag till! 
Annars känns det inte jättelockande att se ut som urcellen-Ellen. Hur mycket jag än fryser. 
Det får finnas gränser.

4 kommentarer:

  1. Köp dig en gosig Odd Molly-filt istället! Galet snygga! http://83.168.248.62/boutique/boutique-upload/5799-3-20131024121136.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä...Visst är de fina men jag tycker att de är för dyra och eftersom mitt mål är att alltid vara kattägare så känns det som att små vassa klor och 2000 kronors filtar inte passar ihop...:)

      Radera
  2. mmm.. en värmefilt som har värmeslingor i sig. då kan du själv reglera tempen samtidigt som du är snygg under..*S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja! Det låter underbart skönt...:)

      Radera