söndag 1 december 2013

Om att övervinna en rädsla...

Jag är höjdrädd.
Jepp. Inte bara sådär lite så det killar i magen utan jag mår verkligen fysiskt illa av höjder. 
Jag får hjärtklappning, yrsel och mår sjukt illa. Hela kroppen låser sig.
Det var inget problem när jag var yngre, då åkte jag  bland annat runt i höga liftar i alperna utan problem, utan det kom efter att jag födde mitt första barn. Konstigt men sant.

Det har blivit ett problem för mig, jag gillar inte att något eller något begränsar mig så i dag beslöt jag mig för att KBT:a mig lite. 
Vi åkte upp i Mori Tower i Roppongi, på 52 våningen.
Högst där uppe...





















Redan i hissen dog jag lite grann. 
När vi kom upp kröp jag nästan fram och Tobias filmade mig, givetvis...;)
Men, jag klarade det! Jag lyckades till och med att ställa mig och ta foto på den fantastiska utsikten! Tokyo Tower är det röd/vita tornet i mitten.















Sedan fick jag nästan migrän. Av anspänningen antagligen, men jag lyckades att häva den.


Fantastisk solnedgång, Solen går ner bakom Fuji-san som Japanerna kallar det vi känner till som Mount Fuji, tyvärr syns det inte lika tydligt här som i verkligheten.


Sen blev Emilia uttråkad och jag mådde illa igen så då åkte vi ner och jag fick pusta ut på marken. Skönt att komma ner men jag tror att jag kommer att göra om det.
Utsikten var verkligen värt det. ha en skön söndag! Kram/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar