måndag 16 december 2013

En tratt

I dag har jag och flickorna handlat lite bra att ha inför resan. Vi var bland annat nere i 100 yens butiken, dvs. där allt kostar 100 yen vilket är 6,50 kr ungefär. Jag hittade jättefinurliga plastflaskor till shampo, balsam och hudkräm. Det är så bökigt att ta med de stora förpackningarna som står i duschen. 

Så, jag skulle ju hälla i saker i de här flaskorna. Shampo och balsam var inga problem men hundkrämen...Det rann liksom utanför och ville inte i det lilla hålet i flaskan. Då kom jag på att jag har ju en tratt. Då gick det som en dans! (med hjälp av en chopstick som jag pillade ner i tratten för att hjälpa det tjocka att rinna ner) Sen började jag att tänka på det här med trattar.

Det måste nästan vara så att en tratt är något av det mesta användbara som man kan ha? Speciellt om man inte vill spilla något dyrbart?

Så, härmed utnämner jag tratten till årets julklapp. Bra va?

2 kommentarer: