torsdag 9 oktober 2014

Vart ska jag ta vägen?

Jag får panik och kommer snart att göra något som jag får ångra.

Det gäller renoveringen av fastigheten som vi bor i. 
Och det ska pågå till december.
Jag förstår att det är bra att man ser efter skicket på fastigheten och lagar sprickor i fasaden och bla bla bla bla....
Men, de för ett sånt fruktansvärt oljud! De kör med cirkelsågar och borrmaskiner i alla lägenhetens ytteräggar samtidigt, non stop, hela dagen!

Och ni förstår, i Japan kommer hantverkarna när de ska. 
Klockan 8:30 exakt börjar de arbeta. måndag- lördag. Till klockan 17:30 med sedvanlig lunchrast 12:00-13:00. Jajamen. 



Alla vill väl vakna upp till en slagborr i väggen brevid sängen klockan 8:30 på en lördag? 
Man ska ju ändå upp?!

Nä, snälla fös in mig på ett hotell och låt mig stanna tills de har plockat ner sina jäkla byggnadsställningar och packat ner sina borrmaskiner och tortyrverktyg som bäst kan beskrivas som en stålpinne med en hård kula längst ut.

Den använder man visst till att knacka på varje tegelsten i hela fastigheten. VARJE. 
Man missar inte en enda. 

För vi är ju ändå i Japan mina vänner.

1 kommentar:

  1. Asch. Sådär har jag det varannan vecka. Har mina egna små doser ;)

    SvaraRadera